האתר בהרצה, במידה ודרוש מידע שאינו קיים - נשמח אם תצרו עימנו קשר

מפגש באטלייה קופפרמן ומוריו – יולי 2006

משתתפים: משה ברש, חיים אתר, בתיה ויהושע גרוסברד, חיים קיווה, יוסף זריצקי, אביגדור סטמצקי, משה קופפרמן

מסלול הלימודים, שאצל משה קופפרמן נמתח על פני שנים רבות בשל נסיבות חייו, היה בעיקרו של דבר מסלול לימודים עצמי – דרכו של איש צעיר שתוך שהוא מסתגל לנורמליות הקשה של מציאות חדשה ולומד שפה ומקצוע, מתמסר לשאיפה הגואה בו עד היותה לכורח – להיות צייר.

מסלול זה זרוע כמה מפגשים, כפי שיד המקרה מזמנת לו או כפי שהוא עצמו יוזמם, עם אנשים שיהיו מוריו; מורים של צייר אוטודידקט, למן אוסקר הנדלר, המזהה את נטיית לבו ומשה ברש המזמן לו פגישה עם אמנות גדולי העבר, שניהם במחנה בבווריה שלפני העליה לארץ; עבור דרך בתיה ויהושע גרוסברד וחיים אתר (גם הוא צייר-אוטודידקט) בעין חרוד; וגמור במוריו-מדריכיו בסמינרים בנען, זריצקי, סטמצקי וקיווה (אוטודידקט נוסף!), המנחים אותו לעבר ההפשטה. ובתום אותן התנסויות מקוטעות, חפוזות אך מכריעות (שאינן מניבות שום סימן של השפעה מובהקת!) מתחזקת אמונתו בציור המופשט למראה ציורם של פוטרייה, סולאז' וברם ון ולדה בפאריס.

התערוכה מזמנת הצצה, מעט חטופה, ביצירתם של מוריו-מדריכיו; ולצידה ­– ברישומים שעשה משה קופפרמן בתוך סביבתו (אנשים ונופים) ובתוך המחוזות הכמוסים של דמיונו וזכרונו בשנים הללו של קופפרמן שלפני קופפרמן.

  יונה פישר – אוצרות וטקסט | יולי 2006

זריצקי, 1972

מפגש באטלייה, קופפרמן ומוריו - חלל התערוכה
מפגש באטלייה, קופפרמן ומוריו – חלל התערוכה
משה קופפרמן, רישום
משה קופפרמן, רישום
דילוג לתוכן